Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum
Echipa Mr. Finance se strฤduie sฤ vฤ ajute sฤ luaศi decizii financiare mai inteligente. Deศi aderฤm la o politicฤย strictฤ de integritate editorialฤ, aceastฤ postare poate conศine referinศe la produse de la partenerii noศtri. Iatฤ o explicaศie pentru modul รฎn care ne facem bani.
Pandemia de coronavirus nu doar ca ne-a afectat si continua sa ne afecteze viata, dar ea a avut impact si asupra comportamentului de cumparare. Achizitiile noastre au fost reduse din cauza masurilor de izolare, a venitului instabil sau a pierderii locului de munca.
Ferratum Romania a participat la cea de-a 12-a editie a Barometrului de Vara Ferratum, un sondaj care a urmarit sa determine in ce masura au fost afectate obiceiurile de consum a aproape 15.000 de consumatori din 11 tari.
Ferratum a publicat rezultatele acestui sondaj international, iar datele ne releva informatii valoroase cu privire la aceasta perioada de izolare, cum au cheltuit consumatorii banii, cum si-au gestionat finantele si care sunt planurile de viitor.
De ce ar trebui sa te intereseze aceste informatii?
Aceste informatii sunt relevante pentru tine ca sa stii unde te pozitionezi si sa ramai ancorat in realitatea economica a vremurilor pe care le traim. Daca ti-ai pierdut locul de munca sau veniturile tale au fost afectate, poate fi de ajutor sa intelegi ce abordari au avut alti consumatori si cum au incercat sa isi gestioneze situatia financiara.
Daca detii un business, ori vrei sa iti deschizi unul, merita sa stii cum iti poti conduce afacerea, in functie de tendintele din piata si comportamentul de consum.ย
Cumparaturile online vs. cumparaturi traditionale
Pandemia a modelat intr-un timp foarte scurt comportamentele de consum si a stimulat comerciantii sa gaseasca metode alternative prin care sa isi desfasoare activitatea. Marii retaileri s-au vazut nevoiti sa se adapteze rapid si sa puna la dispozitia clientilor instrumente online (aplicatii de livrare, metode de plata).
Cu toate acestea, potrivit studiului Ferratum, 68% dintre respondenti inca prefera cumparaturile traditionale, in detrimentul celor online.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 7
Nevoia de digitalizare se reflecta, totusi, in alegerea metodelor de plata pentru cumparaturile online. 53% dintre respondenti prefera platile online, cu cardul, 22% prin transfer bancar, in timp ce doar 25% declara ca opteaza pentru plata cash, la livrare.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 8
Se observa si aici importanta data nevoilor de baza - mai mult de jumatate dintre respondenti au afirmat ca in timpul izolarii, cei mai multi bani pentru cumparaturile online au fost cheltuiti pe alimente.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 9
Cum vor arata vacantatele in 2020?
Am vazut ca obiceiurile de consum sunt mai mult orientate catre achizitia bunurilor necesare pentru gospodarie si finantarea activitatilor prioritare pentru familie.
Nu este deloc surprinzator faptul ca planurile de vacanta ale oamenilor au fost anulate sau amanate (25% dintre respondenti), fie din cauza masurilor dispuse de guverne, fie pentru o mai mare siguranta a economiilor sau chiar a sanatatii familiei, intr-o perioada destul de impredictibila.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 10
De altfel, 28% dintre respondenti au declarat ca intentioneaza sa cheltuie in vacanta de vara de anul acesta intre 0-200 euro, 15% intre 201-400 euro, 12% intre 1201-1400 euro, iar procentul scade considerabil pentru cheltuielile de vacanta care depasesc 1600 euro.
Aceste rezultate pot fi intelese si prin prisma cresterii oportunitatilor de afirmare a turismului intern din mai multe tari, printre care si Romania. Oamenii sunt dispusi sa cheltuie mai putini bani in scop recreativ, asa ca opteaza pentru turismul intern, ca alternativa de vacanta mai economica.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 11
Cei care vor pleca totusi in vacante in 2020, intentioneaza sa isi finanteze excursiile din economii (41%), iar restul de 59% cu ajutorul unui credit bancar sau a unui credit nebancar.
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 12
Despre studiul Ferratum
Acest articol a fost realizat cu ajutorul datelor publicate de Ferratum Group. Datele au fost colectate de la 15.000 de participanti la sondaj, cu varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, din 11 tari in care compania activeaza.
Ferratum Group este un furnizor international se servicii bancare mobile si credite online destinate persoanelor fizice si juridice, cu prezenta la nivel global.
Bianca este pasionata de cercetare, de culegerea si prelucrarea informatiilor. Lucreaza cu interes la studii de caz, dar ii poti regasi amprenta editoriala si in articolele despre produse bancare, investitii si servicii de transfer de bani.
Se spune ca bursa este locul unde se intalnesc cei cu bani si cei cu experienta. Acuma. Ce este bursa ca mecanism si cum functioneaza e dincolo de scopul acestui articol, gasesti deja aceste informatii aici si aici. In schimb, ce e mult mai important e cum te raportezi tu la acest instrument si de […]
Achiziศionarea unei maศini noi este o decizie majorฤ care implicฤ nu doar preferinศe personale, ci ศi consideraศii financiare semnificative. Identificarea momentului optim pentru a face aceastฤ investiศie poate influenศa semnificativ beneficiile financiare pe care le vei obศine. Iatฤ cรขteva sfaturi pentru a te orienta รฎn acest proces important. 1. Ia รฎn calcul costul serviciilor de […]
Conform BNR, IRCC aplicat pentru trimestrul 2 al anului 2024 va fi de 5.90%, faศฤ de 5.97%, cรขt era รฎn trimestrul 1 al anului 2024. Impactul asupra ratelor romรขnilor care au credite cu dobรขndฤ variabilฤ va fi nesemnificativ. Dacฤ รฎn ultimul an am asistat la o plafonare a indicelui, acesta รฎncepe sฤ descreascฤ รฎn urmฤtoarele […]
De fiecare data cand imi intra un client la o sedinta de consultanta financiara, primul lucru pe care il intreb este: Care este motivul pentru care vrei sa faci investitii? Raspunsul, aproape in unanimitate, este: Sa inmultesc banii! Bineinteles ca apoi sapam mai adanc si ne dam seama ca banii, in sine, nu reprezinta niciodata […]
Warren Buffett a zis la un moment dat. Prima regula din investitii este sa nu pierzi bani. A doua regula din investitii este sa nu uiti prima regula. De ce pune Buffett atata pret pe a nu pierde bani? Si de ce e atat de daunator daca lucrurile incep s-o ia la vale? Hai sa […]
Ai aflat ca inflatia is a thing si te-ai gandit sa incepi sa investesti, sa iti protejezi banii. Daca mai ai si un obiectiv de viitor: devine cu atat mai clar ca vrei sa investesti. Incepi sa studiezi putin fenomenul si dai de bursa. Si auzi acolo de โactiuniโ si vezi ca au un pret. […]
Disclaimer: Echipa Mrfinance se strฤduieศte pe deplin sฤ menศinฤ acurateศea ศi actualitatea informaศiilor publicate. Aceste informaศii pot fi diferite faศฤ de ceea ce poศi intalni la o instituศie financiarฤ, furnizor de servicii sau site-ul serviciului/produsului respectiv.
Toate produsele ศi serviciile financiare sunt prezentate fฤrฤ garanศie. Atunci cรขnd evaluezi ofertele, te rugฤm sฤ consulศi Termenii ศi Condiศiile instituศiilor financiare รฎn parte. Dacฤ ai gฤsit diferenศe รฎntre informaศiile de pe site-ul mrfinance.ro ศi cele oferite de instituศiile financiare, te rugฤm sฤ ne contactezi la [email protected].
Pentru sugestii ศi reclamaศii poศi suna la telefonul consumatorului 0219551.
Pentru mai multe informaศii, intrฤ pe site-ul ANPC.
รn plus, acest site poate fi compensat prin terศi agenศi de publicitate. Totodatฤ, rezultatele noastre, instrumentele de comparatie, conศinutul blogului ศi recenziile editoriale se bazeazฤ pe o analizฤ obiectivฤ.