Disclaimer publicitate

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum

Echipa Mr. Finance se străduie să vă ajute să luați decizii financiare mai inteligente. Deși aderăm la o politică strictă de integritate editorială, această postare poate conține referințe la produse de la partenerii noștri. Iată o explicație pentru modul în care ne facem bani.

Articol scris de:
Actualizat 14/07/2021
Timp de citire: 3 minute
Distribuie acest articol
Cuprins

Pandemia de coronavirus nu doar ca ne-a afectat si continua sa ne afecteze viata, dar ea a avut impact si asupra comportamentului de cumparare. Achizitiile noastre au fost reduse din cauza masurilor de izolare, a venitului instabil sau a pierderii locului de munca.

Ferratum Romania a participat la cea de-a 12-a editie a Barometrului de Vara Ferratum, un sondaj care a urmarit sa determine in ce masura au fost afectate obiceiurile de consum a aproape 15.000 de consumatori din 11 tari. 

Ferratum a publicat rezultatele acestui sondaj international, iar datele ne releva informatii valoroase cu privire la aceasta perioada de izolare, cum au cheltuit consumatorii banii, cum si-au gestionat finantele si care sunt planurile de viitor.

De ce ar trebui sa te intereseze aceste informatii?

Aceste informatii sunt relevante pentru tine ca sa stii unde te pozitionezi si sa ramai ancorat in realitatea economica a vremurilor pe care le traim. Daca ti-ai pierdut locul de munca sau veniturile tale au fost afectate, poate fi de ajutor sa intelegi ce abordari au avut alti consumatori si cum au incercat sa isi gestioneze situatia financiara.

Daca detii un business, ori vrei sa iti deschizi unul, merita sa stii cum iti poti conduce afacerea, in functie de tendintele din piata si comportamentul de consum. 

Cumparaturile online vs. cumparaturi traditionale

Pandemia a modelat intr-un timp foarte scurt comportamentele de consum si a stimulat comerciantii sa gaseasca metode alternative prin care sa isi desfasoare activitatea. Marii retaileri s-au vazut nevoiti sa se adapteze rapid si sa puna la dispozitia clientilor instrumente online (aplicatii de livrare, metode de plata).

Cu toate acestea, potrivit studiului Ferratum, 68% dintre respondenti inca prefera cumparaturile traditionale, in detrimentul celor online.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 1
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 7

Nevoia de digitalizare se reflecta, totusi, in alegerea metodelor de plata pentru cumparaturile online. 53% dintre respondenti prefera platile online, cu cardul, 22% prin transfer bancar, in timp ce doar 25% declara ca opteaza pentru plata cash, la livrare.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 2
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 8

Se observa si aici importanta data nevoilor de baza - mai mult de jumatate dintre respondenti au afirmat ca in timpul izolarii, cei mai multi bani pentru cumparaturile online au fost cheltuiti pe alimente.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 3
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 9

Cum vor arata vacantatele in 2020?

Am vazut ca obiceiurile de consum sunt mai mult orientate catre achizitia bunurilor necesare pentru gospodarie si finantarea activitatilor prioritare pentru familie.

Nu este deloc surprinzator faptul ca planurile de vacanta ale oamenilor au fost anulate sau amanate (25% dintre respondenti), fie din cauza masurilor dispuse de guverne, fie pentru o mai mare siguranta a economiilor sau chiar a sanatatii familiei, intr-o perioada destul de impredictibila.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 4
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 10

De altfel, 28% dintre respondenti au declarat ca intentioneaza sa cheltuie in vacanta de vara de anul acesta intre 0-200 euro, 15% intre 201-400 euro, 12% intre 1201-1400 euro, iar procentul scade considerabil pentru cheltuielile de vacanta care depasesc 1600 euro.

Aceste rezultate pot fi intelese si prin prisma cresterii oportunitatilor de afirmare a turismului intern din mai multe tari, printre care si Romania. Oamenii sunt dispusi sa cheltuie mai putini bani in scop recreativ, asa ca opteaza pentru turismul intern, ca alternativa de vacanta mai economica.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 5
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 11

Cei care vor pleca totusi in vacante in 2020, intentioneaza sa isi finanteze excursiile din economii (41%), iar restul de 59% cu ajutorul unui credit bancar sau a unui credit nebancar.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 6
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 12

Despre studiul Ferratum

Acest articol a fost realizat cu ajutorul datelor publicate de Ferratum Group. Datele au fost colectate de la 15.000 de participanti la sondaj, cu varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, din 11 tari in care compania activeaza.

Ferratum Group este un furnizor international se servicii bancare mobile si credite online destinate persoanelor fizice si juridice, cu prezenta la nivel global.

Articol scris de:
Expert editorial
Bianca este pasionata de cercetare, de culegerea si prelucrarea informatiilor. Lucreaza cu interes la studii de caz, dar ii poti regasi amprenta editoriala si in articolele despre produse bancare, investitii si servicii de transfer de bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recomandarile Mr Finance

13/02/2024
Junior Centenar

Junior Centenar este un program guvernamental prin care statul incearca sa stimuleze parintii sa economiseasca pentru studiile sau pentru alte nevoi pe care le va avea copilul dupa 18 ani. Parintii pot economisi oricat si oricand in acest program, nu neaparat din primul an de viata al copilului. Programul ofera o dobanda anuala de 3%, […]

Citeste mai mult
29/01/2024
Factorul numarul 1 ca sa atingi independenta financiara

In zilele noastre, e destul de comun ca oamenii sa se gandeasca la o independenta financiara timpurie. Si pe buna dreptate. Poate nu vor sa munceasca o viata in corporatie sau pentru altcineva. Poate nu vor sa slujeasca in business-ul lor la infinit. Si cel mai probabil nu vor sa depinda doar de pensia de […]

Citeste mai mult
17/01/2024
Previziuni despre pensie

În trimestrul III al anului 2023, numărul mediu de pensionari a fost de 4,97 milioane iar pensia medie a fost de 2007 lei. Comparativ cu trimestrul III al anului precedent, numărul mediu de pensionari a scăzut cu 17 mii persoane, iar cel al categoriei aparținând asigurărilor sociale de stat a scăzut cu 2 mii persoane. […]

Citeste mai mult
30/12/2023
IRCC Ianuarie 2024

Conform BNR, IRCC aplicat pentru trimestrul 1 al anului 2024 va fi de 5.97%, față de 5.96%, cât era în trimestrul 4 al anului 2023. Impactul asupra ratelor românilor care au credite cu dobândă variabilă va fi nesemnificativ. De aproape un an asistăm la o plafonare a indicelui, acesta variind foarte puțin începând cu primul […]

Citeste mai mult
06/12/2023
Cum a influențat inflația sărbătorile de iarnă în 2023

Conform comunicatului de presă al Institutului Național de Statistică, indicele prețurilor de consum în luna octombrie, comparativ cu luna septembrie, a fost de 100,57%. Rata inflației în perioada decembrie 2022 - octombrie 2023 a fost de 6,3% iar rata medie de modificare a prețurilor de consum în ultimele 12 luni a fost de 12%. Asta […]

Citeste mai mult
25/11/2023
Ce sa faci ca ITst: contribui sau nu la Pilonul 2

Pilon 2 - pensia obligatorie administrata privat, a devenit optionala pentru IT-sti. Intrebarea de pe buzele tuturor celor care lucreaza in IT lunile acestea este urmatoarea: “Lucrez in IT. Ce fac in continuare, contribui sau nu la Pilonul 2?”Si am auzit toate variantele pana acum: “Mai bine contribui in continuare ca altfel banii sunt impozitati.” […]

Citeste mai mult
Disclaimer: Echipa Mrfinance se străduiește pe deplin să mențină acuratețea și actualitatea informațiilor publicate. Aceste informații pot fi diferite față de ceea ce poți intalni la o instituție financiară, furnizor de servicii sau site-ul serviciului/produsului respectiv. 

Toate produsele și serviciile financiare sunt prezentate fără garanție. Atunci când evaluezi ofertele, te rugăm să consulți Termenii și Condițiile instituțiilor financiare în parte. Dacă ai găsit diferențe între informațiile de pe site-ul mrfinance.ro și cele oferite de instituțiile financiare, te rugăm să ne contactezi la [email protected].

Pentru sugestii și reclamații poți suna la telefonul consumatorului 0219551.

Pentru mai multe informații, intră pe site-ul ANPC.

În plus, acest site poate fi compensat prin terți agenți de publicitate. Totodată, rezultatele noastre, instrumentele de comparatie, conținutul blogului și recenziile editoriale se bazează pe o analiză obiectivă.

Pentru mai multe informații, te rugăm să consulți disclaimerul de publicitate.
Inapoi sus
homeapartmentdatabasegraduation-hatstorepie-chartleafcarhistoryarrow-right

Pin It on Pinterest

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram