Disclaimer publicitate

Turismul in era COVID-19. Cum vor arata vacantele romanilor in 2020

Echipa Mr. Finance se strฤƒduie sฤƒ vฤƒ ajute sฤƒ luaศ›i decizii financiare mai inteligente. Deศ™i aderฤƒm la o politicฤƒย strictฤƒ de integritate editorialฤƒ, aceastฤƒ postare poate conศ›ine referinศ›e la produse de la partenerii noศ™tri. Iatฤƒ o explicaศ›ie pentru modul รฎn care ne facem bani.

Articol scris de:
Actualizat 28/06/2020
Timp de citire: 5 minute
Distribuie acest articol
Cuprins

Pandemia de coronavirus a avut un impact masiv asupra industriei turismului. Cele mai multe zboruri internationale au fost suspendate, rezervarile la hotel au fost anulate si planurile de vacanta puse pe pauza.

Cu o contributie a industriei de 10% la PIB-ul global in fiecare an, efectele stagnarii turismului s-au rasfrans si asupra fortei de munca. Tarile dependente de turism au fost cel mai puternic lovite de interdictiile de calatorie, dar si marile economii ale lumii au resimtit impactul.

Odata cu relaxarea treptata a masurilor de carantina in Europa, turismul incearca sa revina la o stare de normalitate. Bineinteles, o normalitate asa cum o putem percepe in limitele actuale. 

Pentru ca suntem in prag de sezon estival, cele mai multe tari incearca sa isi redeschida portile si sa isi promoveze destinatiile turistice.

Cum vor arata vacantele noastre in 2020? Am vorbit cu Adrian Vadan, consultant in turism, despre cum se schimba vacantele in pandemie, ce destinatii turistice sa alegem si cum sa ne protejam cat mai bine bugetul.

Adrian Vadan are experienta de 16 ani in turism. A coordonat departamentul de turism extern al uneia dintre cele mai mari agentii de turism din Romania, iar in prezent ocupa functia de consultant in turism in cadrul unei firme de IT.

Adrian, este clar ca atat pentru turisti, cat si pentru operatorii din turism, vacantele vor arata cu totul diferit fata de cum eram obisnuiti. Cum iti imaginezi turismul in acest an marcat de coronavirus?

Adrian Vadan: Aceasta pandemie a dus la o resetare puternica a tot ceea ce inseamna industria ospitalitatii si din pacate urmarile sunt teribile pentru furnizorii de servicii de calatorie.

Traficul aerian si cel rutier sunt profund afectate de restrictiile inca in vigoare impuse de majoritatea tarilor europene, iar hotelurile au un grad de ocupare destul de redus. Restaurantele pot sa primeasca oaspeti la o capacitate mai redusa pentru a putea respecta conditia de distantare sociala.

Toate acestea inseamna pierderi pentru acesti furnizori. Si din pacate totul se intampla la inceputul sezonului de vara, sezon care asigura cea mai mare parte din veniturile si profitul companiilor HoReCa intr-un an.

Este evident ca oamenii sunt mai precauti, fie de teama virusului, fie se gandesc la situatia financiara pe care o au acum. Si asta se traduce printr-o reducere semnificativa a calatoriilor in scop recreativ in aceasta vara.

Multi vor alege sa calatoreasca cu autoturismul propriu catre destinatii mai apropiate pentru a evita aglomeratia din aeroporturi sau gari, iar la cazare vor opta pentru acele unitati care au luat masuri de protectie impotriva Covid-19.

Sa ne asteptam la o majorare a pretului vacantelor in acest an?

Adrian Vadan: Unii oameni sunt deja afectati de scaderi de salarii sau de somaj, iar altii sunt precauti cu gandul la toamna, cand toata lumea se asteapta la noi restrictii cauzate de un posibil al doilea val de infectii cu Covid-19.

Nu vor โ€žaruncaโ€ bani pe vacante cum o faceau in trecut si vor prefera optiunile rezonabile. Pe de alta parte scaderea gradului de ocupare in hoteluri si pe zboruri va genera venituri mai reduse pentru furnizori, unii optand pentru cresteri de preturi ca sa mai recupereze din paguba.

Evident, acolo unde cresterea de pret nu se reflecta in calitatea sau cantitatea serviciilor, strategia va fi una gresita si va genera pierderi si mai mari.

Datele ne releva ca veniturile romanilor au fost afectate de criza de coronavirus. Ce destinatii turistice externe pe care le putem accesa cu buget redus ne recomanzi?

Adrian Vadan: Destinatiile aproape de Romania sau calatoriile in tara sunt cele mai recomandate in aceasta perioada.

Bulgaria, Grecia, Croatia, Muntenegru, Slovenia, Ungaria si Austria sunt nu doar tari in care se poate ajunge usor cu masina proprie, dar sunt si destinatii mai sigure daca ne uitam la numarul de cazuri active de infectii cu Covid-19. Iar aceste destinatii sunt, in marea lor majoritate, potrivite si pentru cei cu buget redus sau moderat.

Aceste tari au capacitati de cazare mari, astfel turistii au numeroase optiuni de la pensiune si apartament in regim self-catering, la hoteluri de 3 sau chiar 4-5 stele cu tarife foarte bune.

In ceea ce priveste turismul romanesc, ce oportunitati de afirmare are in contextul actual?

Adrian Vadan: In acest an, tinand cont de contextul in care ne aflam, turismul din Romania are o sansa mare de a scapa relativ usor de problemele cauzate de Covid-19.

Unitatile de cazare care vor sti sa se adapteze situatiei, inclusiv din punct de vedere a tarifelor practicate, vor avea profit. Tichetele de vacanta prin care pot fi achizitionate servicii de cazare la pensiuni si hoteluri, atat direct cu unitatile de cazare, cat si prin agentiile de turism care accepta aceasta modalitate de decontare, se acorda si in 2020. Ele pot fi folosite doar pentru servicii in Romania.

Teama unora de a calatori in strainatate in aceste saptamani ii va face sa isi indrepte atentia catre destinatiile turistice din Romania chiar daca in anii trecuti nu erau consumatori de turism intern. Asadar, consider ca sansa prestatorilor din turismului romanesc, chiar si cu un start ratat, este una foarte mare.

Siguranta este un criteriu cheie in planificarea unei vacante anul acesta. Care sunt principalele masuri de siguranta pe care le-au adoptat companiile aeriene si hotelurile pentru prevenirea infectiei cu coronavirus?

Adrian Vadan: Principala teama a oamenilor este de a sta inchisi in acelasi spatiu cu mai multe persoane. Unele companii aeriene au imbunatatit sistemul de filtrare a aerului la bordul aeronavelor dar acest lucru nu s-a intamplat peste tot. Purtarea mastii de la urcare pana la coborarea din avion este obligatorie atat pentru pasageri cat si pentru echipaj, stim ca aceasta regula este una foarte benefica in impiedicarea raspandirii Covid-19.

Hotelurile au inchis spatiile de servire a mesei si unele facilitati (ex: SPA,) unde nu au putut sa asigure distantarea ceruta de autoritati si au adoptat strategii alternative: micul dejun este servit in camera, restaurantele si terasele in aer liber sunt amenajate pastrand o distanta mai mare intre mese.

Insa indiferent de orice masura luata de furnizorii de servicii de travel, responsabilitatea de a se proteja pe sine si de a-i proteja si pe ceilalti ii revine fiecaruia.

Agentiile de turism au primit anul acesta foarte multe solicitari pentru restituirea banilor platiti pentru vacante. Ce recomandari ai pentru cei care sunt ingrijorati in legatura cu vacantele deja achitate? Dar pentru cei care vor sa le achite, dar se tem ca nu isi vor recupera banii daca un al doilea val de imbolnaviri apare?

Adrian Vadan: Agentiile de turism sunt un intermediar intre clientul final si prestatorul de servicii. Ei au platit mai departe catre companii aeriene si hoteluri banii pe care i-au incasat de la turisti in contul vacantelor din aceasta vara, astfel incat orice restituire depinde de deciziile acestor prestatori.

Amanarea vacantelor pentru mai tarziu, chiar si pentru anul viitor, pare sa fie solutia agreata de majoritatea furnizorilor de servicii de travel, astfel incat turistii sa poata beneficia de serviciile deja platite.

Situatia este inca incerta si nu se stie ce va urma, cu atat mai putin nu se poate stabili de pe acum ce se intampla in cazul unui al doilea val de imbolnaviri.

E indicat ca cei care au platit deja pentru o vacanta viitoare sa se gandeasca sa mearga in vacanta, dar sa monitorizeze pana aproape de plecare situatia cazurilor de Covid-19 in zonele sau tarile in care vor calatori. Si doar atunci sa decida ce vor face mai departe.

Articol scris de:
Expert editorial
Bianca este pasionata de cercetare, de culegerea si prelucrarea informatiilor. Lucreaza cu interes la studii de caz, dar ii poti regasi amprenta editoriala si in articolele despre produse bancare, investitii si servicii de transfer de bani.

Lasฤƒ un rฤƒspuns

Adresa ta de email nu va fi publicatฤƒ. Cรขmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recomandarile Mr Finance

20/11/2019
Cum sa iti platesti datoriile

Nu putem sa iti oferim o reteta miraculoasa care sa te faca sa scapi de datorii de pe o zi pe alta. Cu toate acestea, putem totusi sa iti oferim o serie de sfaturi si bune practici, menite sa te ajute sa iti pui ordine in viata financiara. Deschide articolul si vezi ce poti invata de la noi!

Citeste mai mult
20/11/2019
Biroul de Credit

Biroul de Credite detine date despre comportamentul persoanelor care au accesat credite. Asadar, daca ti-ai platit ratele la timp, daca ai respectat obligatiile tale, Biroul de Credit iti va acorda un scor pozitiv si vei putea accesa si altele pe viitor. Citeste mai multe, informatiile prezentate sunt doar in avantajul tau!

Citeste mai mult
17/11/2019
Credite neperformante: ce sunt si de ce ar trebui sa te intereseze

Creditele neperformante reflecta calitatea unui credit si sunt indicator al performantei unei banci. Cum afeceteaza acestea bancile si alte institutii financiare? De asemenea, acestea afecteaza si consumatorii. Citeste mai multe, ca sa fii informat!

Citeste mai mult
Disclaimer: Echipa Mrfinance se strฤƒduieศ™te pe deplin sฤƒ menศ›inฤƒ acurateศ›ea ศ™i actualitatea informaศ›iilor publicate. Aceste informaศ›ii pot fi diferite faศ›ฤƒ de ceea ce poศ›i intalni la o instituศ›ie financiarฤƒ, furnizor de servicii sau site-ul serviciului/produsului respectiv. 

Toate produsele ศ™i serviciile financiare sunt prezentate fฤƒrฤƒ garanศ›ie. Atunci cรขnd evaluezi ofertele, te rugฤƒm sฤƒ consulศ›i Termenii ศ™i Condiศ›iile instituศ›iilor financiare รฎn parte. Dacฤƒ ai gฤƒsit diferenศ›e รฎntre informaศ›iile de pe site-ul mrfinance.ro ศ™i cele oferite de instituศ›iile financiare, te rugฤƒm sฤƒ ne contactezi la [email protected].

Pentru sugestii ศ™i reclamaศ›ii poศ›i suna la telefonul consumatorului 0219551.

Pentru mai multe informaศ›ii, intrฤƒ pe site-ul ANPC.

รŽn plus, acest site poate fi compensat prin terศ›i agenศ›i de publicitate. Totodatฤƒ, rezultatele noastre, instrumentele de comparatie, conศ›inutul blogului ศ™i recenziile editoriale se bazeazฤƒ pe o analizฤƒ obiectivฤƒ.

Pentru mai multe informaศ›ii, te rugฤƒm sฤƒ consulศ›i disclaimerul de publicitate.
Inapoi sus
homeapartmentdatabasegraduation-hatstorepie-chartleafcarhistoryarrow-right

Pin It on Pinterest

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram