Disclaimer publicitate

Startarium

Echipa Mr. Finance se străduie să vă ajute să luați decizii financiare mai inteligente. Deși aderăm la o politică strictă de integritate editorială, această postare poate conține referințe la produse de la partenerii noștri. Iată o explicație pentru modul în care ne facem bani.

Articol scris de:
Actualizat 27/10/2020
Timp de citire: 6 minute
Distribuie acest articol
Cuprins

Accesul la finante a fost intotdeauna o provocare pentru antreprenorii in devenire. Daca procesul traditional de strangere de fonduri este destul de anevoios si iti limiteaza optiunile la cativa jucatori cheie din piata, crowdfunding-ul aduce o schimbare de paradigma si democratizeaza accesul la capital.

Insa ce este, mai exact, crowdfunding-ul si cum poate ajuta un antreprenor aflat la inceput de drum?

Crowdfunding-ul este metoda prin care poti sa strangi bani cu ajutorul colectivitatii, pentru a-ti finanta ideea de afacere. Filosofia din spatele crowdfunding-ului se bazeaza pe efortul comun, participarea colectiva si elimina monopolul bancilor.

Intregul proces se desfasoara prin intermediul unei platforme online, care faciliteaza interactiunea dintre creatorii proiectului/start-up-ului si potentiali investitori. Acesti investitori vad proiectul si il finanteaza daca sunt convinsi de idee.

In ultimii ani, finantarea participativa a evoluat foarte mult, iar in prezent avem si in Romania cateva platforme dedicate strangerii de fonduri pentru idei de afaceri.

Una dintre ele este Startarium, despre care vom discuta in detaliu in acest articol.

Ce este Startarium?

Startarium se defineste ca cea mai complexa platforma pentru antreprenori la inceput de drum.

Lansata in 2016 sub conceptul de ”Orasul Antreprenorilor”, Startarium este o initiativa 100% privata, care isi propune sa sustina start-up-urile si antreprenorii in etapele cheie ale dezvoltarii lor.

Platforma este construita pe 3 piloni principali – invatare, testare, finantare – cu facilitati structurate in mai multe module functionale: instrumente de business, cursuri online, interviuri cu antreprenori romani, platforma proprie de crowdfunding, mentorat, networking si pitching.

Din momentul lansarii Startarium, 4.094 de idei de afaceri au fost publicate in laborator, 40.646 de membri au fost inregistrati in comunitate si peste 600.000 de EUR au fost atrasi din premii si finantare pentru start-up-uri. Iar cifrele sunt in crestere.

Cum a luat nastere Startarium?

Startarium este o initiativa Impact Hub si ING, doua organizatii care impartasesc aceeasi viziune cu privire la sprijinirea culturii antreprenoriale locale, prin resursele de timp, bani si capital uman de care dispun.

Intr-un context in care ideile de antreprenoriat nu erau sustinute printr-o alocare a resurselor pe termen lung, ING si-a propus sa schimbe aceasta paradigma in 2015, cand a cautat o solutie pentru cresterea sustenabila a afacerilor, inca din primele faze ale dezvoltarii lor. Impact Hub Bucuresti, o organizatie puternic ancorata in ecosistemul antreprenorial, a fost cooptata pentru transformarea acestei idei in realitate.

In acest fel s-a nascut Startarium, o platforma online care sustine parcursul antreprenorilor de la idee, pana la stadiul de lansare a afacerii, prin initiative menite sa ii ajute sa creasca, sa invete si sa dezvolte un business sustenabil.

Un oras al antreprenorilor

Vom discuta despre modul in care antreprenorii pot obtine finantare prin intermediul Startarium, insa intai de toate este important sa avem o imagine de ansamblu asupra tuturor resurselor pe care platforma le pune la dispozitie.

Invata cum

Startarium a creat o o sectiune educationala, Startarium.Edu, unde antreprenorii pot accesa in mod gratuit resurse (articole, cursuri, materiale video) din care pot invata cum sa isi lanseze si sa isi dezvolte start-up-ul. Continutul vine din partea specialistilor si a antreprenorilor de success, deci sursa de informare este cat se poate de corecta si relevanta.

Pe langa materialele online pe care le publica regulat, Startarium desfasoara si evenimente dedicate antreprenorilor: conferinte, workshop-uri sau proiecte pentru dezvoltare profesionala. Iti recomandam sa urmaresti pagina lor si sa vezi ce ti se potriveste. Evenimenele recente au fost mutate in online.

Testeaza idei

Startarium pune la dispozitia antreprenorilor un laborator unde acestia pot lucra la strategia de business, precum si sesiuni de mentorat ca sa isi dezvolte afacerea.

Astfel, dupa ce antreprenorul isi defineste ideea in laborator si ii adauga un Business Model Canvas, poate intra in contact cu un mentor din comunitatea Startarium. Mentoratul se desfasoara in +/- 6 sedinte, pe parcursul a 3 luni, timp in care antreprenorul va putea sa isi clarifice directia, planul de actiune, sa invete din experientele mentorului si sa primeasca noi perspective.

Obtine finantare

Atunci cand antreprenorul si-a insusit cunostintele de baza, si-a stabilit directia de dezvoltare, si-a clarificat modelul de business si a primit un feedback personalizat de la oameni cu experienta, urmeaza sa isi finanteze produsul cu ajutorul primilor sai clienti.

Antreprenorii pot initia campanii de crowdfunding vizibile prin intermediul Startarium. Pe langa sprijinul financiar pe care il primesc din partea comunitatii, campaniile de crowdfunding ajuta antreprenorii sa isi valideze ideea inainte ca aceasta sa intre in productie, sa primeasca feedback si sa isi aduca sustinatori.

Cum lansezi o campanie de crowdfunding prin Startarium?

Ca sa creezi o campanie de crowdfunding pe platforma Startarium, este necesar sa parcurgi cateva etape:

Etapa 1. Creeaza-ti cont pe platforma si completeaza profilul inainte sa lansezi o campanie. Este important ca viitori tai sustinatori sa te cunoasca si sa le castigi increderea.

Etapa 2. Defineste-ti cat mai bine ideea de business pe care vrei sa o lansezi intr-o campanie de crowdfunding. Ai grija sa comunici in mod transparent detaliile importante despre viitorul tau business: ce iti doresti sa faci, in ce faza a dezvoltarii se afla ideea ta, care sunt nevoile tale si asteptarile din partea finantatorilor.

Etapa 3. Cu ajutorul Business Canvas-ului din laboratorul Startarium, defineste-ti afacerea – cine sunt clientii tai, unde ii intalnesti, cum le comunici, de ce resurse dispui, care sunt costurile generate de business.

Ce start-up-uri au obtinut finantare prin Startarium?

Mentionam cateva dintre campaniile incheiate si finantate prin Startarium.

Rubik School a primit o finantare de 11.006 de euro pentru deschiderea primei gradinite si scoli cu invatare auto-dirijata din Bucuresti, unde copii aleg ce si cum vor sa invete, in functie de pasiunile pe care le au. Tot din domeniul educational, proiectul eematico Toys a fost finantat prin Startarium. Start-up-ul imbina educatia cu joaca prin crearea unor jucarii pentru copii, sub forma de kituri de asamblare, prelucrate din lemn.

Din zona tehnologiei, printre proiectele finantate se numara NutriStandard, care a primit 8.025 de euro pentru dezvoltarea unei aplicatii care conecteaza utilizatorii cu nutritionisti certifiati, BLINKR, un accesoriu de semnalizare pentru biciclisti, Docav.ro, primul asistent juridic online pentru antreprenori.

Mai multe proiecte de design au fost finantate prin Startarium, fie ca vorbim de dezvoltarea unor produse de imbracaminte precum POM, shop-ul online Vizualist.ro care ofera obiecte decorative, sau chiar dezvoltarea unor platforme online care te conecteaza cu designeri interiori, cum fac cei de la Roomzia.

Un proiect care s-a bucurat de sustinere pe Startarium, cu 18.722 euro obtinuti din finantare si 211 de sustinatori este MATER, o biblioteca de materiale dedicata profesionistilor.  

Ce campanii sunt in derulare?

In acest moment, pe platforma Startarium este o singura campanie in derulare. Este vorba despre bookmArk, un suport de carte din alama cu un design special, care poate fi utilizat si ca semn de carte. Start-up-ul a strans deja 1.205 de euro din finantari, depasindu-si astfel target-ul.

Startarium Pitch Day

PitchDay este o initiativa marca Startarium, care aduce laolalta start-up-uri existente, intre 1 an si 3 ani, si intregul ecosistem antreprenorial local pentru o experienta de invatare, consultanta si finantare pentru competitori. 

Lansata in 2016, PitchDay este cea mai mare competitie pentru start-up-uri din Romania. Se desfasoara anual si aduce numeroase oportunitati pentru participanti, cum ar fi sansa de a se conecta cu investitori, consultanti de business, antreprenori, si, beneficiul major, premii totale in valoare de 120.000 de euro pentru castigatori.

Competitia ofera instrumente de invatare, de validare si finantare pentru cele mai bune pitch-uri sustinute in fata unui juriu format din investitori si antreprenori cu experienta.

Este o sansa de neratat pentru anteprenorii cu planuri ambitioase, care vor sa castige mai multa expunere pentru proiectele lor, sa invete si sa isi creasca sansele de a obtine finantare.

De la momentul lansarii, Startarium PitchDay a insemnat peste 500 de start-up-uri inscrise in competitie, 315 afaceri sprijinite, 37 de start-up-uri castigatoare si 450.000 de euro din premii.

In 2019, castigatoriul premiului 1 a fost Digitail, care ofera un carnet digital de sanatate pentru animale si pune proprietarii in legatura cu medicii veterinari.

Cum pot aplica start-up-urile?

Procesul de aplicare se desfasoara online, prin completarea unui formular si descrierea business-ului folosind instrumentele din platforma Startarium.

Urmeaza apoi partea de preselectie a celor mai bune 50 de proiecte care ajung in semifinala. Dintre acestea, 10 cele mai promitatoare afaceri intra in finala si isi prezinta afacerea in fara juriului.

Care sunt criteriile de selectie?

Printre criteriile de selectie ale echipelor participante se numara:

  • Durata. La competitie pot participa start-up-uri existente, care au intre 1 si 3 ani (din momentul in care s-au inregistrat la Registrul Comertului);
  • Forma de organizare. Competitia este deschisa doar societatilor comerciale;
  • Potentialul produsului, adica aspectele ce tin de calitatea proiectiilor financiare, capacitatea business-ului de a scala, modul de organizare in echipa si utilizarea fondurilor.

Concluzii

Ca experienta si oportunitati de dezvoltare, Startarium este intr-adevar un oras al antreprenorilor, in care fiecare zona se afla in legatura cu alta, iar destinatia este definita de fiecare ”locuitor” in parte.

Startarium se dezvolta pe trei directii principale. Este, intai de toate o platforma educationala, prin care antreprenorul aflat la inceput de drum isi aprofundeaza cunostintele. Apoi, este o zona de testare, unde antreprenorul rimeste sprijin din partea mentorilor cu experienta. Nu in ultimul rand, Startarium ofera instrumente de finantare, prin crowdfunding si competitia Startarium PitchDay, care vine, de fapt, ca rezultat firesc al unui efort sustinut. 

Articol scris de:
Expert editorial
Bianca este pasionata de cercetare, de culegerea si prelucrarea informatiilor. Lucreaza cu interes la studii de caz, dar ii poti regasi amprenta editoriala si in articolele despre produse bancare, investitii si servicii de transfer de bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole

Recomandarile Mr Finance

20/11/2019
Cum sa iti platesti datoriile

Nu putem sa iti oferim o reteta miraculoasa care sa te faca sa scapi de datorii de pe o zi pe alta. Cu toate acestea, putem totusi sa iti oferim o serie de sfaturi si bune practici, menite sa te ajute sa iti pui ordine in viata financiara. Deschide articolul si vezi ce poti invata de la noi!

Citeste mai mult
20/11/2019
Biroul de Credit

Biroul de Credite detine date despre comportamentul persoanelor care au accesat credite. Asadar, daca ti-ai platit ratele la timp, daca ai respectat obligatiile tale, Biroul de Credit iti va acorda un scor pozitiv si vei putea accesa si altele pe viitor. Citeste mai multe, informatiile prezentate sunt doar in avantajul tau!

Citeste mai mult
17/11/2019
Credite neperformante: ce sunt si de ce ar trebui sa te intereseze

Creditele neperformante reflecta calitatea unui credit si sunt indicator al performantei unei banci. Cum afeceteaza acestea bancile si alte institutii financiare? De asemenea, acestea afecteaza si consumatorii. Citeste mai multe, ca sa fii informat!

Citeste mai mult
1 8 9 10
Disclaimer: Echipa Mrfinance se străduiește pe deplin să mențină acuratețea și actualitatea informațiilor publicate. Aceste informații pot fi diferite față de ceea ce poți intalni la o instituție financiară, furnizor de servicii sau site-ul serviciului/produsului respectiv. 

Toate produsele și serviciile financiare sunt prezentate fără garanție. Atunci când evaluezi ofertele, te rugăm să consulți Termenii și Condițiile instituțiilor financiare în parte. Dacă ai găsit diferențe între informațiile de pe site-ul mrfinance.ro și cele oferite de instituțiile financiare, te rugăm să ne contactezi la [email protected].

Pentru sugestii și reclamații poți suna la telefonul consumatorului 0219551.

Pentru mai multe informații, intră pe site-ul ANPC.

În plus, acest site poate fi compensat prin terți agenți de publicitate. Totodată, rezultatele noastre, instrumentele de comparatie, conținutul blogului și recenziile editoriale se bazează pe o analiză obiectivă.

Pentru mai multe informații, te rugăm să consulți disclaimerul de publicitate.
Inapoi sus
homeapartmentdatabasegraduation-hatstorepie-chartleafcarhistoryarrow-right

Pin It on Pinterest

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram