Disclaimer publicitate

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum

Echipa Mr. Finance se strฤƒduie sฤƒ vฤƒ ajute sฤƒ luaศ›i decizii financiare mai inteligente. Deศ™i aderฤƒm la o politicฤƒย strictฤƒ de integritate editorialฤƒ, aceastฤƒ postare poate conศ›ine referinศ›e la produse de la partenerii noศ™tri. Iatฤƒ o explicaศ›ie pentru modul รฎn care ne facem bani.

Articol scris de:
Actualizat 14/07/2021
Timp de citire: 3 minute
Distribuie acest articol
Cuprins

Pandemia de coronavirus nu doar ca ne-a afectat si continua sa ne afecteze viata, dar ea a avut impact si asupra comportamentului de cumparare. Achizitiile noastre au fost reduse din cauza masurilor de izolare, a venitului instabil sau a pierderii locului de munca.

Ferratum Romania a participat la cea de-a 12-a editie a Barometrului de Vara Ferratum, un sondaj care a urmarit sa determine in ce masura au fost afectate obiceiurile de consum a aproape 15.000 de consumatori din 11 tari. 

Ferratum a publicat rezultatele acestui sondaj international, iar datele ne releva informatii valoroase cu privire la aceasta perioada de izolare, cum au cheltuit consumatorii banii, cum si-au gestionat finantele si care sunt planurile de viitor.

De ce ar trebui sa te intereseze aceste informatii?

Aceste informatii sunt relevante pentru tine ca sa stii unde te pozitionezi si sa ramai ancorat in realitatea economica a vremurilor pe care le traim. Daca ti-ai pierdut locul de munca sau veniturile tale au fost afectate, poate fi de ajutor sa intelegi ce abordari au avut alti consumatori si cum au incercat sa isi gestioneze situatia financiara.

Daca detii un business, ori vrei sa iti deschizi unul, merita sa stii cum iti poti conduce afacerea, in functie de tendintele din piata si comportamentul de consum.ย 

Cumparaturile online vs. cumparaturi traditionale

Pandemia a modelat intr-un timp foarte scurt comportamentele de consum si a stimulat comerciantii sa gaseasca metode alternative prin care sa isi desfasoare activitatea. Marii retaileri s-au vazut nevoiti sa se adapteze rapid si sa puna la dispozitia clientilor instrumente online (aplicatii de livrare, metode de plata).

Cu toate acestea, potrivit studiului Ferratum, 68% dintre respondenti inca prefera cumparaturile traditionale, in detrimentul celor online.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 1
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 7

Nevoia de digitalizare se reflecta, totusi, in alegerea metodelor de plata pentru cumparaturile online. 53% dintre respondenti prefera platile online, cu cardul, 22% prin transfer bancar, in timp ce doar 25% declara ca opteaza pentru plata cash, la livrare.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 2
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 8

Se observa si aici importanta data nevoilor de baza - mai mult de jumatate dintre respondenti au afirmat ca in timpul izolarii, cei mai multi bani pentru cumparaturile online au fost cheltuiti pe alimente.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 3
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 9

Cum vor arata vacantatele in 2020?

Am vazut ca obiceiurile de consum sunt mai mult orientate catre achizitia bunurilor necesare pentru gospodarie si finantarea activitatilor prioritare pentru familie.

Nu este deloc surprinzator faptul ca planurile de vacanta ale oamenilor au fost anulate sau amanate (25% dintre respondenti), fie din cauza masurilor dispuse de guverne, fie pentru o mai mare siguranta a economiilor sau chiar a sanatatii familiei, intr-o perioada destul de impredictibila.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 4
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 10

De altfel, 28% dintre respondenti au declarat ca intentioneaza sa cheltuie in vacanta de vara de anul acesta intre 0-200 euro, 15% intre 201-400 euro, 12% intre 1201-1400 euro, iar procentul scade considerabil pentru cheltuielile de vacanta care depasesc 1600 euro.

Aceste rezultate pot fi intelese si prin prisma cresterii oportunitatilor de afirmare a turismului intern din mai multe tari, printre care si Romania. Oamenii sunt dispusi sa cheltuie mai putini bani in scop recreativ, asa ca opteaza pentru turismul intern, ca alternativa de vacanta mai economica.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 5
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 11

Cei care vor pleca totusi in vacante in 2020, intentioneaza sa isi finanteze excursiile din economii (41%), iar restul de 59% cu ajutorul unui credit bancar sau a unui credit nebancar.

Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 6
Cum a afectat pandemia de coronavirus comportamentul de consum 12

Despre studiul Ferratum

Acest articol a fost realizat cu ajutorul datelor publicate de Ferratum Group. Datele au fost colectate de la 15.000 de participanti la sondaj, cu varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, din 11 tari in care compania activeaza.

Ferratum Group este un furnizor international se servicii bancare mobile si credite online destinate persoanelor fizice si juridice, cu prezenta la nivel global.

Articol scris de:
Expert editorial
Bianca este pasionata de cercetare, de culegerea si prelucrarea informatiilor. Lucreaza cu interes la studii de caz, dar ii poti regasi amprenta editoriala si in articolele despre produse bancare, investitii si servicii de transfer de bani.

Lasฤƒ un rฤƒspuns

Adresa ta de email nu va fi publicatฤƒ. Cรขmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recomandarile Mr Finance

24/10/2024
Pe ce cheltuie romanii banii in 2024?

O gospodฤƒrie din Romรขnia a cheltuit รฎn trimestrul II din 2024 de peste 8 ori mai mult pe ศ›igฤƒri ศ™i bฤƒuturi alcoolice decรขt pe educaศ›ie sau investiศ›ii. Acestea sunt cifrele care reies din ultimul comunicat privind veniturile ศ™i cheltuielilor gospodฤƒriilor publicat de cฤƒtre INS. Care sunt celelalte categorii cu o pondere semnificativฤƒ รฎn cheltuielile romรขnilor […]

Citeste mai mult
21/10/2024
S&P500

Dacฤƒ ai fost mฤƒcar parศ›ial interesat de domeniul financiar, investiศ›ii, bursฤƒ, cu siguranศ›ฤƒ cฤƒ ai auzit despre S&P500. S&P500 este cel mai popular indice bursier, indicele care poate sฤƒ reflecte situaศ›ia pieศ›elor de capital รฎn general. Cu toate acestea, รฎn acest articol ne-am propus sฤƒ discutฤƒm pe larg despre acest indice: ce este, care a […]

Citeste mai mult
13/10/2024
Frauda NORDIS

Frauda โ€žNordisโ€ a fost foarte mult discutatฤƒ รฎn ultima sฤƒptฤƒmรขnฤƒ รฎn urma investigaศ›iei RECORDER. Foarte mulศ›i experศ›i deja s-au pronunศ›at รฎn legฤƒturฤƒ cu acest caz: care au fost cauzele, care vor fi consecinศ›ele, cฤƒ trebuie schimbatฤƒ legislaศ›ia etc. Astฤƒzi ne-am propus sฤƒ discutฤƒm pe scurt despre ce s-a รฎntรขmplat รฎn cazul Nordis, dar cel mai […]

Citeste mai mult
07/10/2024
IRCC Octombrie 2024

IRCC creศ™te din nou รฎn octombrie. La ce sฤƒ ne aศ™teptฤƒm รฎn trimestrele viitoare? Conform BNR, IRCC aplicat pentru trimestrul 4 al anului 2024 va fi 5.99%, faศ›ฤƒ de 5.86%, cรขt era รฎn trimestrul 3. Impactul asupra ratelor romรขnilor care au credite cu dobรขndฤƒ variabilฤƒ va fi nesemnificativ. Conform estimฤƒrilor, este ultima creศ™tere a indicelui, […]

Citeste mai mult
01/10/2024
Cat te costa sa cresti un copil?

Romania trece prin cea mai grea criza demogafica din istoria sa. In primele 6 luni din 2023 s-au nascut putin peste 73.000 de copii, cel mai mic numar din ultimii 145 de ani.Imbatranirea populatiei si scaderea natalitatii nu este o problema prezenta doar in Romania. Majoritata tarilor dezvoltate o au. Sunt mai multi factori care […]

Citeste mai mult
01/10/2024
Venit Pasiv

Venit pasiv - un termen tot mai des vehiculat in ultima vreme. Chiar si in discutiile cu clientii mei, venitul pasiv este un obiectiv din ce in ce mai des intalnit. In acest articol o sa raspund la intrebarile: pot avea o sursa de venit 100% pasiv, ce este un venit pasiv dar si cateva […]

Citeste mai mult
Disclaimer: Echipa Mrfinance se strฤƒduieศ™te pe deplin sฤƒ menศ›inฤƒ acurateศ›ea ศ™i actualitatea informaศ›iilor publicate. Aceste informaศ›ii pot fi diferite faศ›ฤƒ de ceea ce poศ›i intalni la o instituศ›ie financiarฤƒ, furnizor de servicii sau site-ul serviciului/produsului respectiv. 

Toate produsele ศ™i serviciile financiare sunt prezentate fฤƒrฤƒ garanศ›ie. Atunci cรขnd evaluezi ofertele, te rugฤƒm sฤƒ consulศ›i Termenii ศ™i Condiศ›iile instituศ›iilor financiare รฎn parte. Dacฤƒ ai gฤƒsit diferenศ›e รฎntre informaศ›iile de pe site-ul mrfinance.ro ศ™i cele oferite de instituศ›iile financiare, te rugฤƒm sฤƒ ne contactezi la [email protected].

Pentru sugestii ศ™i reclamaศ›ii poศ›i suna la telefonul consumatorului 0219551.

Pentru mai multe informaศ›ii, intrฤƒ pe site-ul ANPC.

รŽn plus, acest site poate fi compensat prin terศ›i agenศ›i de publicitate. Totodatฤƒ, rezultatele noastre, instrumentele de comparatie, conศ›inutul blogului ศ™i recenziile editoriale se bazeazฤƒ pe o analizฤƒ obiectivฤƒ.

Pentru mai multe informaศ›ii, te rugฤƒm sฤƒ consulศ›i disclaimerul de publicitate.
Inapoi sus
homeapartmentdatabasegraduation-hatstorepie-chartleafcarhistoryarrow-right

Pin It on Pinterest

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram