Asigurarea pentru motocicleta obligatorie este identica cu cea pentru masinile normale, deoarece orice vehicul inmatriculat este obligat sa fie asigurat prin intermediul unei polite RCA pentru a putea circula pe drumurile publice conform legislatiei din Romania.
Asigurarea motocicletelor nu este diferita de cea a unui vehicul clasic insa sunt cateva caracteristici si elemente pe care ar fi bine sa nu le neglijam.
Motociclismul este un hobby sau un sport pentru cei ce fac asta la un nivel de competitie si trebuie tratat ca atare, adica implica costuri si nu sunt niste costuri micute in mod special cand discutam despre motocicleta, echipament, casca si accesoriile pe care le atasam motocicletei.
Ce acopera asigurarea RCA in cazul unui accident cu motocicleta
Asigurarea RCA acopera daunele materiale provocate motocicletei, insa un aspect important este faptul ca noi ca si oameni nu suntem protejati ca intr-o masina in cazul unei motociclete si pot aparea avarii la mai multe elemente cum ar fi:
- Hainele pe care le purtam
- Echipamentul moto - ghete, manusi, casca, geaca, pantaloni, protectii, vesta airbag, protectie coloana vertebrala etc.
- Telefon mobil, laptop, casti sau alte gadget-uri
- Ghiozdan, geanta, borseta, geanta de genunchi etc.
Ce facem in caz de accident? In cazul unui accident toate aceste elemente de mai sus NU intra sub acoperirea RCA, decat daca la momentul deschiderii dosarului de dauna adugam aceste echipamente la bunuri distruse sau afectate in accident, o rubrica speciala in momentul intocmirii dosarului de dauna. In caz contrar aceste bunuri nu vor fi despagubite si vom suporta costurile pentru ele, ceea ce, cu siguranta, nu este de dorit.
Asigurare CASCO pentru motocicleta
Asigurarea CASCO pentru motocicleta este un serviciu aproape obligatoriu, asta daca ne permitem din punct de vedere financiar si din punct de vedere conditii (motocicleta sa fie maii noua de 10 ani). De ce spun asta? Din prisma unui motociclist incepator, detinand permis de conducere pentru categoria A, sunt niste aspecte de luat in calcul cand vine vorba de conducerea unei motociclete in Romania:
- Clima si conditiile de drum: Sezonul de motociclete in Romania incepe cam in luna martie- aprilie si dureaza pana la finalul lunii octombrie in mod realist, insa, adeseori, motociclistii incearca sa il prelungeasca pe cat posibil. Riscul la care se supun acestia este similar cu cel al autoturismelor echipate cu anvelope de vara in sezonul rece: derapaje, iesire in decor si, in cazul motocicletelor, cazaturi la viteze mici sau mari care pot veni cu daune materiale semnificative, dar si daune in cazul soferului si/sau pasagerului
- Comportamentul participantilor la trafic: in Romania nefiind sezon de motociclism pe toata perioada anului exista o perioada de acomodare a participantilor la trafic cu motocicletele si prezenta lor in traficul de zi cu zi, tocmai de aceea 80% din accidente se produc la inceput de sezon ( martie-mai sau la finalul acestuia. Totodata cultura motocicletelor nu este una foarte dezvoltata in Romania momentan, chiar daca se afla in crestere de la an la an.
- Experienta noastra: o motocicleta este un vehicul cu o putere foarte mare care misca o masa mica, ceea ce inseamna ca miscarile bruste pot provoca cu usurinta o cazatura.
Cum merita sa imi asigur motocicleta?
Asigurarea motocicletei se poate face in mai multe moduri cu mai multe strategii si o sa vreau sa le detaliem tocmai pentru a vedea cum este cel mai eficient pentru fiecare dintre voi:
- Incepator sau motociclism la nivel de hobby: in acest caz putem lua in calcul o asigurare RCA pe 6 luni de zile (Aprilie - septembrie) pentru a reduce costurile si pentru a evita sezonul rece care implica cel mai mare risc si putem completa cu o polita CASCO pe aceeasi periaoda de timp pentru un plus de siguranta
- Mijloc de transport principal: scuter pentru oras sau motocicleta: in acest caz putem opta pentru un RCA pe 12 luni pentru ca sunt sanse mari sa folosim scuterul pe o perioada mai lunga de timp si sa ne protejam de frig cu un echipament corespunzator mai ales ca in unele regiuni din Romania rareori avem zapada. Aici recomand cu siguranta si incheierea unei polite CASCO datorita intemperiilor si conditiilor de drum la care ne expunem.
- Motociclist avansat - sportiv: daca conducem o motocicleta la nivel sportiv si pe circuit, un aspect de luat in calcul este ca asigurarea RCA si CASCO nu acopera accidentele provocate pe un circuit inchis si nici nu este necesara incheierea unei asigurari RCA daca motocicleta NU circula pe drumuri publice.
Concluzii
In concluzie, dupa randurile de mai sus sper ca ai reusit sa iei o decizie in care dintre aceste categorii de motociclist te afli si poti lua o decizie informata. Totodata, daca nu stii ce asigurator sa alegi, Mr.Finance iti sta la dispozitie pentru a te ajuta cu partea de consultanta in alegerea serviciului financiar potrivit si protejarea bunurilor tale. Tot acest proces este 100% online si o poti face din confortul casei tale.
Intrebari frecvente