Biroul de Credit
Biroul de Credite detine date despre comportamentul persoanelor care au accesat credite. Asadar, daca ti-ai platit ratele la timp, daca ai respectat obligatiile tale,…
Utilizatorii nostri sunt prioritatea noastra, de fiacare data si cu fiecare alegere. Suntem de parere ca toti ar trebui sa luam decizii financiare intelepte, in favoarea noastra.
Site-ul Mr.Finance nu inglobeaza toate companiile sau produsele financiare disponibile pe piata, insa reuseste, cu multa munca si seriozitate, sa ofere ghiduri extrem de utile, instrumente si informatii obiective, independente si directe. Si, in plus, toate aceste informatii sunt gratuite.
Asadar, cum monetizam totul? Partenerii cu care colaboram ne compenseaza. Acest lucru influenteaza produsele pe care le analizam, pozitia acestora in site, dar niciodata nu va afecta recomandarile si indrumarile noastre, redactate si puse in site cu eforturi considerabile - ore de munca si cercetare. Partenerii cu care colaboram nu ne pot plati pentru a-si asigura pozitii favorabile pe platforma - servicii sau produse.

Echipa Mr. Finance se străduie să vă ajute să luați decizii financiare mai inteligente. Deși aderăm la o politică strictă de integritate editorială, această postare poate conține referințe la produse de la partenerii noștri. Iată o explicație pentru modul în care ne facem bani.
În viață pot apărea situații neprevăzute: pierderea jobului, cheltuieli medicale neașteptate sau alte dificultăți financiare care pot duce la întârzierea plății unei rate. Dacă ai avut o astfel de întârziere, istoricul tău a fost raportat la Biroul de Credit, ceea ce poate îngreuna accesul la noi credite sau refinanțări.
Și atunci apare întrebarea legitimă: se poate șterge istoricul negativ din Biroul de credit? În ce condiții? Ce ar trebui să faci pentru asta?
Mai jos vei afla care sunt drepturile tale în raport cu Biroul de Credit, cum și în ce condiții îți poate fi șters istoricul negativ, dar și care sunt limitele în acest proces.
Biroul de Credit este o entitate privata, o societate pe acțiuni, care colectează, centralizează și furnizează informații despre comportamentul de creditare al persoanelor fizice și juridice. Participanții la acest sistem sunt Băncile, IFN-urile, instituțiile de leasing și alte entități care acordă credite.
Informațiile raportate la biroul de credit includ:
Datele negative (de exemplu întârzierile) rămân stocate pentru o perioadă de 4 ani de la momentul plății (sau de la data ultimei actualizări).
Biroul înscrie informațiile raportate de creditori, dar nu poate modifica datele. Doar creditorii au competența de a le rectifica sau șterge datele când apar erori sau când expiră termenul legal.
Mai multe despre Biroul de Credit poți citi în articolul dedicat.
În Biroul de Credit nu ești înscris doar dacă ai restanțe sau un istoric de credit negativ. Din momentul în care ai accesat un serviciu financiar: un credit, un card de credit etc, vei fi înregistrat în Biroul de Credit. Trebuie să înțelegi că scopul Biroului de Credit este să ofere creditorilor (bănci, IFN-uri) informațiile relevante despre tine ca și client - ce credite ai, dacă le plătești la timp, ce credite ai avut în trecut etc. Cu istoric negativ în Biroul de Credit apari când:
Este important să verifici periodic ce date despre tine apar în Biroul de Credit pentru a identifica eventuale erori sau asocieri incorecte.
Pentru a ști sigur dacă ai sau nu înregistrări negative, poți solicita Raportul de credit direct de la Biroul de Credit. Procedura este gratuită o dată la 12 luni și se face astfel:
De asemenea, poți solicita un raport și printr-o scrisoare transmisă prin poștă. Răspunsul va fi primit în funcție de modul în care a fost cerut raportul, fie pe mail, fie printr-o scrisoare recomandată prin poștă. Termenul de răspuns la solicitare este de o lună de la data înregistrării cererii.
În raport vei vedea toate creditele active, restanțele, istoricul plăților și scorul de credit. Astfel, poți verifica dacă figurezi cu întârzieri sau alte probleme.
Potrivit regulilor Biroului de Credit, datele negative sunt păstrate pentru 4 ani. Atenție, perioada de 4 se aplică din momentul în care ai plătit restanța. După acea perioadă, Biroul de Credit șterge automat înregistrarea negativă fără să fie nevoie de intervenția ta.
Totuși, există și excepții sau situații speciale:
Deci, dacă ai o întârziere plătită acum 2 ani, în mod normal vei fi șters în 2 ani de la momentul respectiv (punctul expirării celor 4 ani).
Ştergerea din Biroul de credit nu este întotdeauna garantată. Pot existat situații în care anumiți intermediari promit ștergerea „gratis” sau „fără efort”, dar aceste promisiuni nu sunt întotdeauna realiste.
Poți solicita ștergerea sau rectificarea datelor atunci când:
Cererea de ștergere trebuie adresată creditorului care a raportat datele, nu direct Biroului de Credit. Dacă creditorul refuză, poți apela la CSALB pentru conciliere, dar majoritatea cererilor sunt respinse sau clasate.
Ca să fii șters din Biroul de credit, urmează pașii:
Atenție! Datele vor fi șterse doar dacă raportarea a fost făcută greșit, nu a fost respectată legea etc. Dacă într-adevăr ai avut restanțe la credite, va trebui să le plătești și să aștepți să treacă 4 ani, pentru a fi șters automat.
În principiu, ștergerea datelor incorecte este un drept legal și nu ar trebui să coste decât eventuale cheltuieli administrative (plic, transport).
Totuși:
Este important să verifici contractele acestor firme ca să nu te trezești în situația în care nici nu ai fost șters din Biroul de Credit, și mai trebuie să plătești o sumă considerabilă.
Ştergerea din Biroul de Credit se facă după 4 ani de la plata ratelor restante sau dacă datele au fost raportate eronat. Creditorul este cel responsabil pentru actualizarea sau eliminarea înregistrării, nu Biroul de Credit în sine. Intermediarii care promit ștergerea garantată trebuie abordați cu prudență, pentru că succesul nu este garantat și costurile pot fi ridicate. Poți apela la drepturile tale legale (GDPR, legea creditelor) și la instrumente precum CSALB sau protecția datelor.
În final, cel mai sigur mod pentru a nu ajunge la Biroul de credit este să gestionezi responsabil creditele, să eviți întârzierile și să menții un scor de credit solid, astfel încât să reduci riscurile de apariție a înregistrărilor negative în Biroul de Credit.
Biroul de Credite detine date despre comportamentul persoanelor care au accesat credite. Asadar, daca ti-ai platit ratele la timp, daca ai respectat obligatiile tale,…
DAE este un acronim pentru termenul de dobanda anuala efectiva ce exprima costul total al unui credit, incluzand atat dobanda, cat si comisioanele aferente…
Procesul de accesare a unui imprumut poate fi destul de anevoios. Pe piata exista zeci de banci, IFN-uri, companii de creditare, si fiecare dintre…
Vă informăm că acest site culege date cu caracter personal și utilizează cookies. Pentru informarea completă, vă recomandăm să citiți Politica de Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal Politica GDPR Mr. Finance precum și Politica de utilizare a cookies-urilor. Vezi mai mult detalii